Verhuurtbeter.nl verbindt huurders met verhuurders. Onze missie is om huurwoningen op een efficiënte en gebruiksvriendelijke wijze te verhuren. Met meer dan 20 jaar expertise en een gepassioneerd team streven wij voortdurend naar verbetering van de Verhuurtbeter.nl methode. Samen met u werken we eraan! Bezoek ons op Linkedin of ontdek de mogelijkheden om ons team te versterken.
Wat zijn de voorwaarden om in aanmerking te komen?
Lees de voorwaarden zorgvuldig en als u voldoet, meld u dan pas aan. Er wordt namelijk geen restitutie verleend.
Aanmelden heeft wel zin wanneer u zich herkent in de volgende punten:
u heeft inkomen uit werk, pensioen, inkomen uit werk i.c.m. studiefinanciering of alleen studiefinanciering (i.c.m. extra waarborgsom en een garantsteller die in de EU woont);
u heeft een geldige verblijfstitel in Nederland;
na onze geautomatiseerde creditcheck blijkt een positief betalingsverleden;
u kunt communiceren in het Nederlands of Engels;
wanneer u transparant bent over uw aanvraag;
Aanmelden heeft géén zin wanneer u:
een negatief betalingsverleden heeft volgens de geautomatiseerde creditcheck;
een inkomen heeft dat bestaat uit toeslagen (m.u.v,. studiefinanciering);
uitsluitend een Bijstand- Daklozen- Wajong- of soortgelijke uitkering hebt;
te maken hebt met schuldhulpverlening (minnelijk of wettelijk WSNP);
de volgende documenten niet kan leveren (deze hoeft u pas te uploaden zodra een woning wordt toegekend).
Hoe werkt wachtlijsten en toewijzingen?
Als u een Premium account heeft, ziet u bij iedere woning die tussen uw voorkeuren staat in uw Profielkaart uw positie op de wachtlijst van dat moment.
Onder optie Woningen die onder optie zijn gegaan voor iemand anders, daar tonen we geen positie meer van. Mocht de woning weer beschikbaar komen, omdat de kandidaat van de woning afziet, wordt ook de positie op de wachtlijst voor díe woning weer zichtbaar.
De positie op de wachtlijst kan veranderen Iedere kandidaat kan tot het moment van kandidaatselectie (meestal 2 dagen na het Open Huis) de voorkeuren van de woningen aanpassen in zijn Profielkaart. Als de inschrijfduur van deze kandidaat langer is dan uw inschrijfduur, gaat deze kandidaat voor u op de wachtlijst. Het kan óók voorkomen dat een kandidaat met een langere inschrijfduur de woning verwijdert uit zijn voorkeuren of dat hij helemaal geen woning meer zoekt. Dan schuiven de andere kandidaten allemaal 1 positie naar boven op de wachtlijst. Het moment dat we aan de kandidaatselectie beginnen zien we wie er op nummer 1, 2 of 3 etc. staat.
Bezoek het Open Huis om in aanmerking te komen Het is belangrijk dat u de woning bekijkt voordat u kunt huren. U mag ook iemand namens u sturen om te kijken. Als u niet naar het Open Huis gaat en uw positie op de wachtlijst is hoog (de kans dat u kunt huren is dan groot) mist u dus de kans op de woning en kan iemand met een minder hoge positie u voorgaan.
Pas uw voorkeuren binnen 48 uur na het Open Huis aan en vul de unieke code in Zo zien wij voor welke woning(en) u in aanmerking wilt komen. Ga naar uw Profielkaart en vul alleen bij de woning(en) die u wilt huren de unieke code van het door u bezochte Open Huis in (deze 3-cijferige code kunt u vinden onderaan de handout die u van ons ontving tijdens het Open Huis). 2 Werkdagen na het Open Huis selecteren wij de kandidaat. De kandidaat die op dat moment bovenaan de wachtlijst staat ontvangt een huurvoorstel van Verhuurtbeter.nl in zijn account. Als u nog geen Premium aanmelding heeft is het belangrijk dat u dit binnen 48 uur na het Open Huis in orde maakt en de woning(en) van uw voorkeur en de unieke code toevoegt.
Huurvoorstel, documenten aanleveren en huurovereenkomst De kandidaat die het huurvoorstel voor de 'deadline' (binnen 24 uur na ontvangst huurvoorstel) heeft geaccepteerd ontvangt de huurovereenkomst in zijn account. Nu is het essentieel om ook alle gevraagde documenten binnen 3 dagen te uploaden in uw account. Wij verzoeken u de overeenkomst door te nemen en deze binnen 2 dagen online te ondertekenen en de startnota (het totaalbedrag van huur, servicekosten, borg, etc) te betalen. Doet hij dat niet binnen deze termijn, dan komt de woning weer beschikbaar en gaan we verder met de volgende kandidaat op de wachtlijst.
Hoe kan ik in contact komen?
Om met VB in contact te komen gebruiken wij per fase verschillende kanalen.
Fase 1, zoeken tot aan toekenning woning: het makkelijkst is om een van onze huurspreekuren bij te wonen. Daar komt u persoonlijk in contact en kunt u alles vragen. Uiteraard kunt u ook onze chat-button gebruiken. Heeft u een Premium account dan kunt u ook een bericht sturen via uw account. Telefonisch contact is in deze fase helaas nog niet mogelijk.
Fase 2, vanaf toekennen woning: naast de opties die we aanbieden bij Fase1 kunt u vanaf toekennen van de woning op werkdagen van 13:00 tot 14:00 ook telefonisch met ons in contact komen. Het telefoonnummer delen wij in het huurvoorstel, zodra de woning aan u is toegekend.