Vraag en Antwoord

Meer meest gestelde vragen bekijken? Ga naar docs.verhuurtbeter.nl

Heb je vragen over onze methodiek?

Lees altijd eerst de voorwaarden, we kunnen het niet vaak genoeg zeggen

Restitutie van het bedrag dat je betaalt voor aanmelding is namelijk niet mogelijk.

  • Woningen worden toegewezen op basis van de oudste rechten (inschrijfduur) en de geldende voorwaarden. Uitzonderingen hierop:
    1. de vertrekkend huurder draagt een nieuwe huurder voor;
    2. de eigenaar vraagt ons direct een huurder te plaatsen.
    In deze twee situaties krijgen deze kandidaten voorrang op de wachtlijst.

  • Houd je woningvoorkeuren in je account up-to-date. Kies zoveel mogelijk woningen die bij jouw huurbudget passen. Zo kunnen wij je het best en het snelst aan een huurwoning helpen.

  • De vermelde huurprijs is onder voorbehoud. De prijs kan wijzigen nadat de woning door ons is opgenomen en de eigenaar de prijs aan de hand van ons advies definitief heeft vastgesteld. Bij het ondertekenen van een overeenkomst is de huurprijs uiteraard definitief.

  • Foto's: afhankelijk van de fase in het verhuurproces delen we soms een beperkt aantal foto's of alleen projectfoto's. Zodra wij meer foto's hebben delen wij deze bij alle woningen op onze site.
    Lees verder

Wat is de 'Verhuurtbeter.nl methode'?

Verhuurtbeter.nl is een volledig digitaal platform. Zo helpen we je veilig en efficiënt aan een prettige woonruimte. Lees verder...

Hoe werk jullie 'wachtlijst' en waarom hanteren jullie deze?

Wij vinden het toewijzen van een woonruimte door het hanteren van een wachtlijst de enige eerlijke manier om woningen te verhuren. Zo maakt iedereen een eerlijke kans. Als je een Sneller Huren account hebt, zie je bij iedere geselecteerde favoriete woning in je Profielkaart de positie op de wachtlijst van dat moment. Lees verder...

Welke documenten vraagt Verhuurtbeter.nl?

Documenten zijn pas nodig zodra wij een woning toekennen. Lees verder...

 

Heb je vragen over communicatie?

Online kennismaken is weer helemaal terug van weg geweest

We komen graag in contact met onze huurders. Daarom hebben we dit opgenomen in het verhuurproces. Lees verder

Kan ik iemand aan de telefoon krijgen?

We gebruiken verschillende kanalen, maar leggen wel de focus op contact via de chat. Zo krijg je persoonlijke begeleiding en kunnen wij antwoord geven op specifieke situaties. Meer weten?

Vragen? Kom naar het huurspreekuur

Elke maandag en donderdag om 10:00 uur in de ochtend houden wij een huurspreekuur. Hier kun je al je vragen stellen. Abonneer hier.

 

Heb je vragen over veiligheid?

Hoe veilig is het systeem?

Verhuurtbeter.nl hecht veel waarde aan jouw privacy.

Als je je aanmeldt bij Verhuurtbeter.nl om een account aan te maken en je op akkoord klikt, geef je ons daarmee toestemming om de door jou aangeleverde persoonsgegevens te gebruiken voor het doel waarvoor ze zijn aangeleverd: het kunnen huren van een woning via Verhuurtbeter.nl. Het gebruik van Verhuurtbeter.nl door huurders en de aangesloten verhuurders is beschreven in de Gebruiksvoorwaarden en de Privacyverklaring. Bij eerste registratie op een platform adviseren wij iedereen om de gebruiksvoorwaarden en de privacyverklaring te lezen en vervolgens te accepteren. Lees verder...

Hoe moet ik mijn documenten aanleveren?

Om jouw privacy zo veel als mogelijk te waarborgen vragen wij documenten pas op, zodra het echt nodig is, bij toekenning van de woning.

Werk je in loondienst?
Documenten worden direct na toewijzing van een huurwoning opgevraagd en zo snel mogelijk daarna zorgvuldig door ons gecontroleerd. Na deze controle is de toewijzing definitief.

Ben je ondernemer?
Ondernemers (en met name startende ondernemers) hebben vaak meer tijd nodig om de gewenste documenten te uploaden. Hun documenten zijn vaak ook langer 'houdbaar'. Ondernemers adviseren wij om zo snel als mogelijk met het verzamelen van documenten te beginnen (dus al voor toewijzing van een huurwoning). Documenten worden direct na toewijzing van een huurwoning opgevraagd en daarna zo snel mogelijk door ons gecontroleerd. Na deze controle is de toewijzing definitief.

PS: de iDIN-check kan ook later in het proces nog worden uitgevoerd...geen haast!

Wachtwoord vergeten of je kunt niet inloggen?

Ga naar wonen.verhuurtbeter.nl/account/ en klik onderin op 'Wachtwoord vergeten?'. Kom je er toch niet uit? Lees hier de uitgebreide oplossing...

Heb je vragen over de voorwaarden?

Hoe kom ik in aanmerking voor een huurwoning? En wanneer niet?

Aanmelden heeft wel zin wanneer je je herkent in de volgende punten:

  • je hebt inkomen uit werk, pensioen, uitkering, inkomen uit werk i.c.m. studiefinanciering of alleen studiefinanciering (i.c.m. extra waarborgsom en een garantsteller die in Nederland of de EU woont);
  • je hebt een geldige verblijfstitel in Nederland;
  • na onze geautomatiseerde creditcheck blijkt een positief betalingsverleden;
  • je kunt communiceren in het Nederlands of Engels;
  • je bent transparant over je aanvraag;
  • je kunt de volgende documenten uploaden (deze hoef je pas te uploaden zodra een woning wordt toegekend).

Aanmelden heeft geen zin wanneer je:

  • een negatief betalingsverleden hebt volgens de geautomatiseerde creditcheck;
  • een inkomen hebt dat bestaat uit toeslagen (m.u.v,. studiefinanciering);
  • uitsluitend een Bijstand- Daklozen- Wajong- of soortgelijke uitkering hebt;
  • te maken hebt met schuldhulpverlening (minnelijk of wettelijk WSNP);

Lees de voorwaarden zorgvuldig en als je voldoet, meld dan pas Premium aan. Er wordt namelijk geen restitutie verleend. Lees de bijzonderheden

Kan ik tijdelijk wat huren? De aannemer is failliet en mijn koophuis is niet bewoonbaar.

Allereest een belangrijke tip: laat het ons weten via de chat! Deze bijzonderheid willen we graag weten en vragen wij niet per se tijdens het vormen van het woondossier. Hier een kort antwoord: onze huurcontracten dienen voor minimaal 1 jaar.

Zijn huisdieren welkom in de woning? 

Het antwoord op deze vraag hangt af van verschillende zaken.

  • Gaat het om een klein of een groot huisdier of gaat het om meerdere huisdieren? Meer dieren zorgen sneller voor overlast.
  • Ga je een appartement of een eengezinswoning huren?  
    Voorbeeld: een grote hond op een bovenwoning is niet verstandig. Een grote hond zijn behoefte in de tuin laten doen nadrukkelijk ook!
  • Zorgt de huurder goed voor het huisdier?
    Voorbeeld: een kattenbak moet regelmatig worden gereinigd anders veroorzaakt dit geuroverlast.
  • Zijn de huisdieren goed afgericht?
    Voorbeeld: een hond blijft alleen thuis en laat de buurt de hele dag weten (door te blaffen) dat zijn baasje niet thuis is. 

Deze punten bepalen voor het belangrijkste deel of het hebben van een huisdier overlast veroorzaakt en of het verstandig is om een huisdier in een huurwoning te houden. Lees verder

Ik ben een student, mag ik wel huren?

Voor studenten is het over het algemeen mogelijk om een huurwoning te bemachtigen door middel van woningdelen. De regels hiervoor zijn per gemeente bepaald en iedere student moet een eigen slaapkamer hebben. Het maximale aantal woningdelers in 1 woning is 3 personen. Huren kan dus door betaling van een extra maand waarborgsom en garantstellers.

Je wilt je huur (eerder) opzeggen?

Dat kan onder bepaalde voorwaarden. Lees verder

Heb je vragen over de tarieven?

Waarom kost een Sneller Huren account €50?

Dit heeft te maken met de controle van je betaalverleden en de identiteitscontrole die erbij inbegrepen zitten. Daarnaast delen wij via je account alle Open Huizen en sta je in directe verbinding met ons team voor vragen. We bieden overigens ook een Gratis account aan voor huurders. Bekijk de voordelen van Sneller Huren.

Wat valt er onder servicekosten en wat zijn nutsvoorzieningen?

Servicekosten zijn kosten bovenop de kale huur van een woning. Bijvoorbeeld kosten voor schoonmaak, tuinonderhoud, stoffering en meubilering en de huismeester. Kosten voor nutsvoorzieningen zijn de kosten voor gas, water en elektriciteit waarvoor de huurder een eigen meter heeft. Lees meer

 

 

Heb je vragen over onze nazorg?

Ik heb een huurwoning! Maar wat nu?

Je ontvangt van ons een huurvoorstel dat je op jouw gemak kunt doornemen en vervolgens kunt accepteren of afwijzen. Bij acceptatie delen wij de huurovereenkomst in je Sneller Huren account. Deze huurovereenkomst moet je vervolgens binnen 2 dagen digitaal ondertekenen. Daarnaast ontvangen wij ook graag binnen deze 2 dagen het bedrag van de startnota. 

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke informatie?

Als je je aanmeldt bij Verhuurtbeter.nl om een account aan te maken en op akkoord klikt, geef je ons daarmee toestemming om de door jou aangeleverde persoonsgegevens te gebruiken voor het doel waarvoor ze zijn aangeleverd. Geheel volgens AVG-richtlijnen. Als je inlogt in jouw account kun je via 'Mijn Account' al je gegevens laten verwijderen met de functie "account beëindigen". Lees meer

Wat is de kale huurprijs p/m?
Vereiste (bruto) maandinkomen (1 persoon)
Wat is jouw (bruto) maandinkomen?
Vereiste (bruto) maandinkomen (2e persoon)
Dit moet je samen verdienen
setTimeout(function(){ (function(){var w=window;var ic=w.Intercom;if(typeof ic==="function"){ic('reattach_activator');ic('update',intercomSettings);}else{var d=document;var i=function(){i.c(arguments)};i.q=[];i.c=function(args){i.q.push(args)};w.Intercom=i;function l(){var s=d.createElement('script');s.type='text/javascript';s.async=true;s.src='https://widget.intercom.io/widget/juurx8bs';var x=d.getElementsByTagName('script')[0];x.parentNode.insertBefore(s,x);}if(w.attachEvent){w.attachEvent('onload',l);}else{w.addEventListener('load',l,false);}}})() }, 15000);